نرم افزار VIP CUstomer

4- تنظیمات اولیه

آموزش کار با برنامه

آموزش کار با برنامه شامل همه تب ها، بخش ها و فرم ها می باشد.

تنظیمات اولیه

پس از نصب نرم افزار در اولین اجرا، بر اساس شرایط اجرای برنامه و نوع لایسنس، برنامه چند پیام می دهد با مضمون های زیر:

  1. ارتباط برنامه با دیتابیس با خطا مواجه شد. لطفا تنظیمات را مجددا اعمال نمائید.
  2. برنامه دسترسی به اینترنت ندارد. بنابراین قادر به ارسال اس ام اس نمی باشد.
  3. تنظیمات برنامه قابل بازیابی نمی باشد. لطفا تنظیمات را مجددا اعمال نمائید.
  4. برنامه دچار مشکل فنی شده و قابل اجرا نمی باشد. لطفا با پشتیبانی تماس حاصل نمائید.

[member]

مورد اول زمانی مشاهده می شود که برای اولین بار برنامه را اجرا کرده و هنوز دیتابیس برنامه ایجاد نشده است. مورد دوم زمانی مشاهده می شود که در لایسنس تعدادی اس ام اس تعریف شده است. برنامه برای ارسال اس ام اس نیاز به اینترنت دارد. مورد سوم زمانی مشاهده می شود که برنامه برای اولین بار اجرا شده و هنوز تنظیمات اعمال نشده یا تنظیمات برنامه پاک شده باشد. مورد چهارم زمانی مشاهده می شود که لایسنس دچار مشکل باشد یا برنامه به درستی آپدیت نشده باشد. در اینصورت به شما کد پیگیری داده می شود تا از طریق پشتیبانی بتوانید مشکل را برطرف نمائید.

تصویر 1- صفحه ورورد به برنامه VIP Customer

تصویر 1- صفحه ورورد به برنامه VIP Customer

وارد برنامه شوید. نام کاربری و رمز عبور پیش فرض برنامه admin می باشد. پس از وارد کردن رمز عبور دکمه اینتر (Enter) را بزنید. پس از اولین ورود به برنامه با صفحه زیر روبرو می شوید.

تصویر 2- صفحه اصلی نرم افزار VIP Customer

تصویر 2- صفحه اصلی نرم افزار VIP Customer

قبل از تنظیمات اولیه که در ادامه در فرم مدیریت انجام خواهد شد، هیچ یک از تب ها، بخش ها و فرم ها قابل رویت نخواهد بود. با این حال در صفحه اصلی برنامه می توانید یک سری اطلاعات از جمله وضعیت فعال یا غیر فعال بودن لایسنس و نوع آن و نام برنامه، آخرین زمان ورود به برنامه، اطلاعات کلی در مورد تعداد چهره های شناس یا ناشناس، تعداد افراد ثبت شده و مدت زمان فعال بودن دوربین ها را مشاهده کنید. همچنین در گوشه ی بالا سمت چپ برنامه فلشی را مشاهده می کنید که برای کوچک کردن نوار بالایی و بیشتر شدن فضای کاری، کاربرد دارد. ما از این قابلیت استفاده می کنیم و به فرم مدیریت برای تنظیمات اولیه می رویم.

تصویر 3- فرم مدیریت نرم افزار VIP Customer

تصویر 3- فرم مدیریت نرم افزار VIP Customer

وارد فرم مدیریت شوید. در فرم مدیریت می توانید اطلاعات ورود به برنامه، اطلاعات سرور دیتابیس و تنظیمات اطلاع رسانی را مدیریت کنید. همه قسمت های این فرم شماره گذاری شده است که در ادامه به ترتیب توضیح داده می شود.

برای ویرایش هر فرمی از جمله همین فرم می توانید از دکمه های ویرایشی استفاده کنید. برای این کار روی دکمه ویرایش بزنید (تصویر 3) و پس از انجام تغییرات دکمه ثبت را بزنید (تصویر 4).

تصویر 4- دکمه های ویرایشی (ثبت، لغو)

تصویر 4- دکمه های ویرایشی (ثبت، لغو)

اولین کاری که در این فرم باید انجام دهید وارد کردن اطلاعات دیتابیس سرور می باشد. سپس پسورد پیش فرض برنامه را باید تغییر دهید.

اطلاعات ورود

  1. نام کاربری: نام کاربری ورود به برنامه که بصورت پیش فرض admin می باشد. پیشنهاد می کنیم نام کاربری را تغییر دهید.
  2. رمز عبور: رمز عبور به برنامه که بصورت پیش فرض admin می باشد و باید حتما پس از تست اتصال به سرور (تست سرور) آن را تغییر دهید و نباید از مقدار پیش فرض قبلی یعنی admin استفاده کنید. چنانچه رمز عبور جدید را فراموش کردید می توانید به واحد فروش اطلاع دهید تا رمز پشتیبان را برایتان ارسال نمایند.

اطلاعات سرور

  1. آدرس: آدرس اتصال به نمونه (Instance) SQL Server را وارد نمائید. این مقدار به عنوان مثال بصورت های زیر می باشد:

اگر آدرس دیتابیس سرور را نمی دانید می توانید از مسئول سرور بپرسید.

  1. نام کاربری: نام کاربری اتصال به SQL Server را وارد نمائید. معمولا این مقدار sa می باشد. دقت کنید نمی توانید از طریق نام کاربری و رمز عبور ویندوز (Integrated Security) در این قسمت استفاده کنید و حتما باید از متد SQL Server Authentication استفاده کنید.

اگر نام کاربری دیتابیس سرور را نمی دانید می توانید از مسئول سرور بپرسید.

  1. رمز عبور: رمز عبور اتصال به SQL Server را وارد نمائید. این مقدار در هنگام نصب SQL Server یا توسط مسئول سرور که به دیتابیس دسترسی مشخص می شود.

اگر رمز عبور دیتابیس سرور را نمی دانید می توانید از مسئول سرور بپرسید.

  1. تست سرور: پس از وارد کردن آدرس سرور، نام کاربری و رمز عبور باید تست کنید که آیا اتصال به دیتابیس سرور برقرار می شود یا خیر. برای این کار روی دکمه تست سرور کلیک کنید. اگر نتیجه مثبت باشد پیام سبز رنگی با عنوان "ارتباط برنامه با دیتابیس با موفقیت انجام شد" به نشانه موفقیت تست برایتان نمایش داده می شود.

پس از تست سرور باید رمز عبور پیش فرض برنامه را تغییر دهید، در غیر اینصورت نمی توانید تنظیمات را ثبت نمائید (پیش تر توضیح داده شد). در نهایت و پس از ثبت تنظیمات باید برنامه را مجددا و با رمز جدید اجرا نمائید.

اطلاع رسانی

  1. ایمیل: برای دریافت اطلاع رسانی از طریق ایمیل، زمانی که فردی توسط دوربین مشاهده می شود، ایمیل خود را وارد نمائید و این گزینه را فعال نمائید.
  2. اس ام اس: برای دریافت اطلاع رسانی از طریق اس ام اس، زمانی که فردی توسط دوربین مشاهده می شود، شماره موبایل خود را وارد نمائید و این گزینه را فعال نمائید. اس ام اس برای افرادی که پیامک های تبلیغاتی خود را بسته اند فرستاده نخواهد شد.
  3. ویندوز: برای دریافت اطلاع رسانی از طریق نوتیفیکیشن ویندوز، زمانی که فردی توسط دوربین مشاهده می شود، این گزینه را فعال نمائید.
  4. اطلاع رسانی افراد در لیست سفید: اگر این گزینه روشن باشد، برنامه پس از مشاهده افرادی که در لیست سفید هستند اطلاع رسانی خواهد کرد.
  5. اطلاع رسانی افراد در لیست سیاه: اگر این گزینه روشن باشد، برنامه پس از مشاهده افرادی که در لیست سیاه هستند اطلاع رسانی خواهد کرد.
  6. اطلاع رسانی افراد ناشناس: اگر این گزینه روشن باشد، برنامه پس از مشاهده افراد ناشناس که چهره آنها در برنامه ثبت نشده است، اطلاع رسانی خواهد کرد.

[/member]

پس از ثبت تنظیمات برنامه را مجددا راه اندازی کنید. اکنون می توانید از برنامه استفاده کنید. توصیه می کنیم ابتدا لایسنس برنامه را وارد کنید.