نرم افزار VIP CUstomer

11- تب تنظیمات - بخش تنظیمات برنامه

بخش تنظیمات برنامه

در این بخش می توانید دوربین های متصل به برنامه را مدیریت نمائید، تنظیمات برنامه و دوربین ها را تغییر دهید، اطلاعات و نسخه لایسنس الان را مشاهده و آن را ارتقا دهید، برنامه را بروز رسانی نمائید، تغییرات نسخه های برنامه را مشاهده نمائید و در نهایت به فرم "درباره ما" رفته و به سایت و شبکه اجتماعی ما دسترسی داشته باشید.

فرم دوربین ها

در فرم دوربین ها می توانید دوربین های متصل به برنامه را مدیریت نمائید همچنین آنها را اضافه، حذف، فعال یا غیر فعال نمائید. دوربین های این قسمت به دو دسته دوربین های سخت افزاری متصل به سیستم "Integrated Camera" و دوربین های متصل با ای پی"IP Camera" تقسیم می شوند. دوربین های سخت افزاری مانند دوربین های لپ‌تاپ ها یا دوربین هایی که توسط USB به سیستم متصل شده اند و دوربین های آی پی، به دوربین هایی گفته می شود که در بستر شبکه بوده و با آی پی به می توان به آنها دسترسی داد.

[member]

تصویر 19- فرم دوربین ها قبل اضافه شدن دوربین

تصویر 19- فرم دوربین ها قبل اضافه شدن دوربین

برای اضافه کردن دوربین می توان روی آیکون سبز رنگ + کلیک کرد. سپس پنجره شناوری باز خواهد شد که می توانید انتخاب نمائید چه نوع دوربینی به برنامه می خواهید اضافه شود.

Integrated Camera

اگر نوع اول یعنی "Integrated Camera" را انتخاب نمائید پنجره شناور دیگری باز خواهد شد.

تصویر 20- اضافه کردن دوربین یکپارچه

تصویر 20- اضافه کردن دوربین یکپارچه

در این پنجره (تصویر 20) می توانید یک دوربین به برنامه اضافه کنید. در مرحله بعد می توانید دوربین را فعال نمائید. همچنین دوربینی که قبلا به برنامه اضافه شده باشد را نمی توانید دوباره به برنامه اضافه نمائید.

  1. یک دوربین از لیست انتخاب نمائید.
  2. کیفیت تصویر دوربین را انتخاب نمائید.
  3. عنوان دوربین را انتخاب نمائید. انتخاب ها شامل "ورود، خروج و ناظر" می باشد. این عبارات، عنوانی برای دوربین می باشند تا زمانی که گزارشی صادر شد مشخص شود دوربین تحت چه عنوانی ثبت شده بود. این عبارات با توجه به وضعیت قرار گیری دوربین ها انتخاب شده اند.

IP Camera

اگر نوع دوم یعنی "IP Camera" را انتخاب نمائید پنجره شناور دیگری باز خواهد شد.

تصویر 21- اضافه کردن دوربین آی پی

تصویر 21- اضافه کردن دوربین آی پی

در این پنجره (تصویر 21) می توانید یک دوربین آی پی به برنامه اضافه کنید. در مرحله بعد می توانید دوربین را فعال نمائید. همچنین دوربینی که قبلا به برنامه اضافه شده باشد را نمی توانید دوباره به برنامه اضافه نمائید. اگر هریک از مقادیر این پنجره را نمائید از مسئول شبکه سوال بفرمائید.

  1. آی پی دوربین را وارد نمائید.
  2. پورت دوربین تحت شبکه را وارد نمائید.
  3. اگر لینک دسترسی به دوربین شامل مقادیر دیگری است آن را وارد نمائید. به عنوان مثال در آدرس "http://192.168.1.0:3040/video" مقدار اضافه "/video" می باشد.
  4. نام کاربری دسترسی به دوربین را وارد نمائید. اگر نام کاربری وجود ندارد این فیلد را خالی بگذارید.
  5. رمز عبور دسترسی به دوربین را وارد نمائید. اگر رمز عبور وجود ندارد این فیلد را خالی بگذارید.
  6. عنوان دوربین را انتخاب نمائید. انتخاب ها شامل "ورود، خروج و ناظر" می باشد. این عبارات، عنوانی برای دوربین می باشند تا زمانی که گزارشی صادر شد مشخص شود دوربین تحت چه عنوانی ثبت شده بود. این عبارات با توجه به وضعیت قرار گیری دوربین ها انتخاب شده اند.

پس از اضافه کردن دوربین جدید، می توانید آن را در فرم دوربین ها (تصویر 22) مشاهده نمائید. همچنین می توانید آن را مدیریت نمائید.

تصویر 22- فرم دوربین ها پس از اضافه شدن دوربین

تصویر 22- فرم دوربین ها پس از اضافه شدن دوربین

برای مدیریت دوربین ثبت شده می توانید طبق (تصویر 22) عمل نمائید.

  1. حذف: برای حذف دوربین روی دکمه حذف کلیک نمائید.
  2. برای فعال و غیر فعال نمودن دوربین روی دکمه فعال کلیک نمائید. برای ثبت چهره در دوربین فعال باید موتور تشخیص چهره را روشن نمائید (تصویر 17).
  3. تصویر دوربین را در صفحه بزرگ نمائی می کند.
  4. فریم: تعداد فریم های پردازش و نمایش داده شده را نشان می دهد.
  5. آنالیز: تعداد فریم های آنالیز شده را نشان می دهد.
  6. تعداد چهره های کشف شده در فریم های آنالیز شده را نشان می دهد.

به همین ترتیب می توانید حداکثر تا تعداد مجاز مشخص شده در لایسنس اتان دوربین به برنامه متصل کرده و از آنها استفاده نمائید. همچنین پس از راه اندازی مجدد برنامه باید دوربین ها را مجددا به برنامه اضافه نمائید.

فرم برنامه

در این فرم می توانید تنظیمات مربوط به دقت دوربین ها برای تشخیص چهره را مشاهده کرده و تغییر دهید.

تصویر 23- فرم تنظیمات برنام

تصویر 23- فرم تنظیمات برنام

  1. FAR Value: میزان شباهت دو تصویر به یکدیگر را مشخص می کند. 100 به این معنی است که دو تصویر در صورتی که 100% به هم شباهت داشته باشند، یکسان تلقی خواهند شد و 0 به این معنی است که دو تصویر در صورتی که 0% به هم شباهت داشته باشند، یکسان تلقی خواهند شد.

به عنوان مثال 85 به این معنی است که اگر دو تصویر 85% به هم شباهت داشته باشند، یکسان تلقی خواهند شد. به دلیل تغییراتی که افراد در طول زمان در چهره خود ایجاد می کنند بهتر است این مقدار کمی از 100 کمتر باشد تا در صورتی که به عنوان مثال دو تصویر 85% به هم شباهت داشتند، یکسان تلقی شوند.

مقدار مجاز این متغیر حداقل 0 و حداکثر 100 می باشد.

  1. Num Threads: مربوط به پردازش همزمان هسته های CPU می باشد.

مقدار مجاز این متغیر حداقل 0 و حداکثر 10000 می باشد.

  1. Jpeg CompressionQuality: کیفیت تصویری که در دیتابیس ذخیره خواهد شد.
  2. Dispatcher Timer Interval: مقدار این متغیر زمان بوده و بیان گر این مفهوم است که برنامه چهر ه های تکراری را چه مدت نادیده بگیرد. مقدار این متغیر 30 ثانیه بوده به این معنی که به مدت 30 ثانیه چهره های تکراری را نادیده می گیرد. یعنی اگر در این مدت 30 ثانیه، شخصی 100 بار از جلوی دوربین عبور کند فقط همان یکبار اول در نظر گرفته می شود. برای مکان های پر رفت و آمد این مقدار می تواند به ساعت هم برسد مثلا هر یک ساعت و برای جاهای خلوت که هر نوع رفت و آمدی حتی تکراری باید کنترل شود مقدار 30 ثانیه مناسب می باشد.
  3. Face Detection Threshold: این متغیر بیان گر حساسیت الگوریتم پردازش تصویر برای شناسایی تصاویر چهره می باشد. مقدار بیشتر به این معنی می باشد که فقط تصاویر شفاف تر و با جزئیات بیشتر و دقیق، شناسایی خواهند شد، بنابراین تعداد نمونه های غلطی که درست تشخیص داده می شوند (False Positive) کمتر خواهد شد.

مقدار مجاز این متغیر حداقل 1 و حداکثر 5 می باشد.

  1. Internal Resize Width: تصاویر دوربین ها فارغ از کیفیت خروجی برای استفاده در الگوریتم تغییر اندازه داده می شوند. هرچه مقدار این متغیر بیشتر باید دقت پردازش بالاتر می رود و افراد را از فاصله دور تری تشخیص خواهد داد و به همان اندازه هم بار پردازشی برنامه بالا خواهد رفت.

مقدار مجاز این متغیر حداقل 128 و حداکثر 1920 می باشد.

  1. Skip Frame: تعداد فرم هایی که نادیده گرفته می شوند و پردازش نمی شوند. با توجه به نرخ فریم بالای دوربین ها منطقی نمی باشد که همه فریم ها بررسی شوند. به عنوان مثال در 24 فریم از یک ویدئو که تنها 5 فریم آن حداکثر تغییرات محسوسی نسبت به فریم های قبل و بعد خود ایجاد می کند، می توان از بقیه فریم ها چشم پوشی کرد و بار پردازشی کمتری به سیستم تحمیل کرد.

مقدار مجاز این متغیر حداقل 0 و حداکثر 12 می باشد.

  1. Skip Frame To Learn: تعداد فریم های که فقط برای یادگیری چهره ها استفاده می شوند ولی برای ثبت چهره ها استفاده نمی شوند. به عنوان مثال دوربینی 24 فریم در ثانیه خروجی دارد. میتوان از 20 فریم آن برای یادگیری تصاویر چهره ها استفاده کرد و از بقیه فریم ها برای ثبت چهره ها استفاده کرد.

نکته: یادگیری چهره به این معنی است که برنامه با چهره افراد آشنا می شود و عادت می کند و یاد می گیرد که آن چهره از زاویه های مختلف چگونه است. همچنین در طول زمان به تغییرات جزئی چهره عادت می کند. مثلا رشد ریش ها یا تغییر رنگ پوست را متوجه می شود. همچنین می توانید چهره های آشنایی که در اثر تغییرات زیاد شناسایی نشده اند و به "تب میز کار > بخش چهره ها > فرم ناشناس" رفته اند را تعیین اصالت کنید و به چهره های که قبلا ثبت کرده اید متصل نمائید و به این روش بصورت دستی برنامه را آموزش دهید تا در صورتی که مجددا آن چهره را مشاهده کرد آن را شناسایی کند.

نکته 3- نحوه یادگیری چهره توسط برنامه

  1. Max Size: حداکثر تعداد خانه های آرایه های فانکشن های الگوریتم تشخیص چهره. از تغییر آن خودداری نمائید.

مقدار مجاز این متغیر حداقل 1024 و حداکثر 32767 می باشد.

  1. Handle Arbitrary Rotations: بصورت پیش فرض زاویه قابل شناسایی چهره ها از -15 تا +15 درجه می باشد. با روشن کردن این گزینه، زاویه قابل شناسایی چهره ها به -30 تا +30 درجه افزایش پیدا می کند.
  2. Determine FaceRotation Angle: برای شناسایی میزان چرخش چهره استفاده می شود.
  3. Save All Frame In Db: در صورتی که روشن باشد همه چهره های تکراری نادیده گرفته شده در دیتابیس ذخیره خواهد شد.
  4. ShowBox: دور چهره های مربعی ترسیم می شود که به رنگ های قرمز، زرد و سبز می باشد. بیشتر جنبه نظارتی دارد و مقدار زیادی بار پردازشی به سیستم تحمیل می کند. رنگ قرمز به معنای آن است که چهره مشاهده شده اولین بار است که توسط برنامه مشاهده می شود. رنگ زرد به معنای آن است که چهره مشاهده شده توسط برنامه قبلا هم مشاهده شده بود اما در برنامه ثبت نشده است. رنگ سبز هم به معنا آن است که چهره مشاهده شده توسط برنامه قبلا ثبت شده است.
تصویر 24- نمایش کادر قرمز رنگ به دور تصویر چهره

تصویر 24- نمایش کادر قرمز رنگ به دور تصویر چهره

  1. Show Line: برای نمایش خطوط چهره استفاده می شود. بیشتر جنبه نمایشی دارد.
تصویر 25- نمایش خطوط چهره

تصویر 25- نمایش خطوط چهره

خطوط چهره (تصویر 25) نقاطی هستند که در شناسایی و مقایسه بین چهره ها تاثیر گذار هستند و تعداد آنها به 70 نقطه منحصر به فرد می رسد.

فرم لایسنس

در این فرم می توانید اطلاعات زیادی مربوط به لایسنس مورد استفاده برنامه و نحوه ارتقا آن مشاهده نمائید.

تصویر 26-فرم لایسنس

تصویر 26-فرم لایسنس

مهمترین قسمتی که در این فرم وجود دارد کد یکتا می باشد که مخصوص سیستم اتان می باشد و برای تهیه لایسنس جدید باید آن را برایمان ارسال نمائید. همچنین شماره سفارش اتان در این صفحه وجود دارد.

همواره می توانید عملیات های بروز رسانی لایسنس، وارد کردن لایسنس جدید و درخواست لایسنس جدید را در این فرم انجام دهید. مشخصات لایسنس اتان در انتهای فرم لایسنس با جزئیات ذکر شده است.

فرم بروز رسانی

در این فرم می توانید برنامه رو به آخرین نسخه موجود بروز رسانی نمائید.

تصویر 27- فرم بروز رسانی

تصویر 27- فرم بروز رسانی

بروز رسانی بر اساس لایسنس اتان انجام خواهد شد.

فرم تغییرات نسخه

در این فرم می توانید آخرین تغییرات نسخه مورد استفاده را مشاهده نمائید.

تصویر 28-فرم تغییرات نسخه

تصویر 28-فرم تغییرات نسخه

در این فرم از 6 آیکون برای نمایش نوع تغییرات استفاده شده است.

  1. ایجاد ویژگی جدید
  2. برطرف کردن باگ "ایراد"
  3. ویرایش ویژگی
  4. افزایش کارایی
  5. بهبود سرعت ویژگی
  6. هشدار در مورد تغییرات

فرم درباره ما

فرم در باره ما شامل اطلاعاتی در مورد ما و راهی برای ارتباط ساده با ما می باشد.

تصویر 29- فرم درباره ما

تصویر 29- فرم درباره ما

[/member]

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به سایت شرکت فن یار هوشمند به آدرس https://fanyarai.com/ مراجعه نمائید. همچنین با عضویت در لیست خبر نامه سایت از آخرین تغییرات نرم افزار ها و تخفیف ها با خبر شوید.