مقدمه ای بر تشخیص چهره

توسط | یکشنبه ۴ام خرداد ۱۳۹۹ | تشخیص چهره | ۰ دیدگاه

شناسایی چهره در چند سال گذشته به عنوان یکی از فیلد های تجزیه و تحلیل و پردازش تصویر بسیار مورد توجه قرار گرفت است. بر هیمن اساس موضوع تشخیص چهره مطرح شده است که بخش قابل توجهی از عملیات شناسایی چهره را انجام می دهد و این عملیات با توجه به قدرت محاسباتی که در بخشی از تصویر که صورت در آنجا وجود دارد، انجام می گیرد.
مدت زمان مطالعه 1 دقیقه و 51 ثانیه

شناسایی چهره در چند سال گذشته به عنوان یکی از فیلد های تجزیه و تحلیل و پردازش تصویر بسیار مورد توجه قرار گرفت است. بر هیمن اساس موضوع تشخیص چهره مطرح شده است که بخش قابل توجهی از عملیات شناسایی چهره را انجام می دهد و این عملیات با توجه به قدرت محاسباتی که در بخشی از تصویر که صورت در آنجا وجود دارد، انجام می گیرد.

سیستم تشخیص چهره (انگلیسی: facial recognition system‎) یک تکنولوژی توانا در شناسایی و تأیید یک فرد از یک عکس دیجیتالی یا ویدئو می‌باشد.

منبع – fa.wikipedia.org/wiki/سیستم_تشخیص_چهره

روش های تشخیص چهره بسیار پیچیده هستند، به این دلیل که فاکتورهای متغیر بسیار زیادی در چهره انسان برای شناسایی چهره وجود دارد از جمله وضعیت بدن، حس، موقعیت و جهت گیری در فضای سه بعدی، رنگ پوست، عینک یا موهای صورت، زاویه دوربین، شرایط روشنایی و وضوح تصویر.
شناسایی اشیاء یکی از تکنولوژی های دنیای کامپیوتر است که به پردازش تصویر و “بینایی کامپیوتری” مرتبط است و با تشخیص مواردی مانند چهره انسان، ماشین، درخت، ساختمان و غیره در ارتباط است. هدف اصلی الگوریتم های تشخیص چهره این است که بگویند در تصویر چهره ای وجود دارد یا نه.

در سال های اخیر، مطالعات زیادی در زمینه تشخیص چهره و صورت انجام شده است تا این تکنولوژی را پیشرفته تر و دقیق تر کند اما زمانی که مبحث شناسایی چهره در ویدئو های بر خط مطرح می شود، انقلابی بوجود می آید.

تایید هویت چهره در ویدئوهای بر خط به صورت بی درنگ و با دقت بالا انقلابی است که در پست های بعدی بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

نرم افزار VIP Customer

نرم افزار VIP Customer یک نرم افزار ایرانی است، که از تکنولوژی تشخیص چهره و صورت برای اطلاع رسانی استفاده می کند. خصوصیات این نرم افزار را می توانید در صفحه مخصوص نرم افزار VIP Customer مشاهده نمائید. همچنین می توانید بصورت آزمایشی و 30 روز رایگان همه امکانات آن را تست نمائید.

مطالعه کنید  چه کسب و کارهایی پشتیبانی می شوند
آرمین ساداتی

آرمین ساداتی

درباره نویسنده این مقاله

آرمین ساداتی هستم. مدیر سایت فن یار هوشمند. به برنامه نویسی و سوشیال مدیا علاقه زیادی دارم. سعی دارم همه تجربیاتم رو در این سایت در اختیار علاقه مندان قرار بدم 😊

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توی ذهنت یه سناریو داری؟

مشاوره حرفه ای در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری یکی دیگر از تخصص های ماست. با توجه به کسب و کاری که دارید و وسعت آن، ما بهترین و حرفه ای ترین مشاوره ممکن را به شما می دهیم و پس از آن میتوانید تصمیم گیری کنید. برای شروع فرم روبرو را پر کنید و منتظر باشید تا با شما ارتباط گرفته شود. پس از آن مراحل بعدی با شما هماهنگ خواهد شد.

یک مشاوره رایگان درخواست کنید

مشاوره باید رایگان باشه 😊 این افتخاری برای ماست تا صدای مشتری ها و افراد علاقه مند به کار خود را بشنویم. شما می توانید از طریق فرم روبرو یک درخواست مشاوره رایگان برای ما بفرستید. همچنین می توانید از طریق اطلاعات صفحه “ارتباط با ما” با ما در ارتباط باشید. شما برای ما ارزشمند هستید 💗

سناریو ها به واقعیت تبدیل می شوند

ما هر سناریو یا ایده ای که توی ذهنت هست رو می توانیم به واقعیت تبدیل می کنیم. اگر از مشتری های ما هستی اون ایده رو رایگان در ورژن های بعدی دریافت خواهی کرد. اگر از مشتری های ما نیستی میتونی با ما توی ایده خودت سهیم بشی. با ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره رایگان

6 + 5 =

در پینترست پین کنید

اشتراک گذاری ها